Noget af det, jeg holder af ved livet som rejsende som god undervisning, er de mange spændende samtaler, jeg har med folk landet over.
Mange af dem handler om skole, elevers motivation, læring, undervisning og andet, der har med undervisning at gøre.
Nogle af samtalerne lykkes det mig at få optaget og udgivet som podcast, så du kan lytte med.
Du kan finde podcasten de fleste steder, hvor du normalt lytter.
Eller lige her:

En podcast, der fokuserer på undervisning og skole. Gæsterne er interessante personer og/eller organisationer, der på hver deres måde forsøger at tænke nyt, inspirere og hjælpe andre på vej, når det gælder den gode undervisning og en skole i verdensklasse.
I dette afsnit møder du gæsterne Jesper Bremholm fra Nationalt Videncenter for Læsning og Janus Madsen, projektleder på forskningsprojektet ATEL.
ATEL står for Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills og er et forskningsprojektet, hvor 800 tekster skrevet af indskolingselever er blevet analyseret for at identificere udviklingstrin i børns tidlige skrivning.
Projektet har bl.a. resulteret i en model med fire udviklingsgrupper indenfor tekstfremstilling, sætningskonstruktion og beskrivende elementer, som du også bliver præsenteret for.
I afsnittet bliver du også klogere på, hvordan du som lærer kan bruge disse indsigter til at udvikle dine elevers skrivekompetencer, gøre skriveundervisningen mere meningsfuld og mindre fokuseret på formelle aspekter som stavning.
Din vært er, som så mange gange før, Anders Peter Nielsen.
Feedback og/eller ideer til afsnit?
Find mig (Anders Peter) på LinkedIn og send din besked.
Vil du holdes opdateret på, hvad jeg ellers går og laver (og kommende afsnit af podcasten), så er mit nyhedsbrev måske noget for dig:
Kontakt og nyhedsbrev – Undervisning og formidling (uogf.dk)
Husk også at følge Undervisning og Formidling på enten Facebook og/eller LinkedIn.
Tak fordi du lyttede med!

Vil du have næste podcast direkte i indbakken, så tilmeld dig mit nyhedsbrev.
Så får du et ugentligt skud inspiration: